ازدواج ایرانی

در ایران چگونه باید ازدواج کرد

ازدواج ایرانی

در ایران چگونه باید ازدواج کرد

چگونه میتوانیم ازدواج موفق داشته باشیم

کلمات کلیدی

رابطه جنسی

روابط زناشویی

زندگی مشترک

زندگی زناشویی

جلوگیری از بارداری

زندگی جنسیتان

آمیزش جنسی

جلسه خواستگاری

رابطه زناشویی

این جملات آتش دعوای شما و همسرتان را شعله ور میکند

قهر کردن زن از خانه

قهر طولانی با همسرعلل و پیامدهای آن

با بی تفاوتی همسرم چه کنم

آقایان چطور همسر انتخاب می کنند

با همسری که تحقیرم می‌کند چه کنم

نحوه‌ی رفتار با همسر دهن بین

تحریم روابط زناشویی

چکار کنیم که از اسم خود راضی نیستیم

چگونه مدل مومناسب بر حسب شکل صورت انتخاب کنیم

چگونه با افرادی که خود را عقل کل میدانند برخورد کنیم

چطور بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم احترام دیگران را جلب کنیم

برای رهایی از ناراحتی ها و رنج ها چکار کنیم

چه ارتباطی بین اسم با شخصیت وجود دارد

چگونه احساسات خود را کنترل کنیم

چرا مردها باهوش تر از زن ها هستند

چکار کنیم که در عکس خوب بیفتیم

چگونه شخصیتی جذاب و برجسته داشته باشیم

چگونه بدانیم که با فرد مناسب خود ازدواج می کنیم

برای ایجاد عشق در ازدواج چکار کنیم

تفاوتهای زنان و مردان در عشق ورزیدن چیست

  • ۰
  • ۰


عشق حقیقی و واقعی چیست؟

عشق حقیقی چیست؟

“عـشق یـعنی صبر و شـکیبایی، یعنی مهربانی؛ عشـق رنــگ حسد و مـباهات به خود نمی گیرد، تکبر و غرور نمیشناسد، گستاخانه عمل نمیکند، به سادگی خشمگین نمی شود، و اشتباهات را بـدست فراموشی میسپارد. عشق از بدیـها رنج میبـرد و با حقیقت شکوفـــا میشود. مامن امنی برای ماواست، با خود امید و اطمینان را به ارمغان می آورد و تا ابد جاودان باقی میماند، عشق هیچ گاه مغلوب نخواهد شد.”

قطعه بالا خصوصیات یک عشق حقیقی را به تصویر کشیده است. این خصوصیات در روح عشق های الهی به چشم می خورد. ما هم باید سعی کنیم تا از این تعابیر در عشق های زمینی بهره بگیریم. مشکل اساسی که امروزه بیشتر افراد با آن روبرو هستند این است که در روابط احساسی خود به هیچ وجه به دنبال یافتن ویژگی های “دوست داشتن واقعی” نیستند. در عوض همه به دنبال خصوصیات ظاهری، شهرت و ثروت طرف مقابل هستند. همانطور که می دانید این گزینه ها به هیچ وجه جزء مفروضات یک عشق حقیقی نبوده و به مرور زمان در روابط رنگ می بازند؛ به همین دلیل نباید معیار اصلی انتخاب خود را بر پایه گزینه های زودگذر استوار سازیم.

“عشق الهی با عشق زمینی متفاوت است. خداوند به دنبال چیزهایی که انسانها از روابطشان انتظار دارند نیست. مردم فقط به ظواهر امور اهمیت میدهند؛ اما خداوند به دنبال پاکی و معصومیت موجود در قلب انسانهاست.”

عشق صرفاً بیان احساسات نیست و تنها در مقام عمل و در سایه اعمال از خودگذشتگی است که معنا پیدا می کند. البته بیان احساسات جزء لاینفک عشق ورزی محسوب می شود اما نمی توان بر روی آن به عنوان تنها معیار عاشقی حساب باز کرد. از خود گذشتگی حقیقی همیشه ما را به سمت عملی کردن گفته هایمان هدایت می کند و از این طریق می توانیم به عشق حقیقی دست پیدا کنیم.

“سعی کنید تا جایی که می توانید با زبان و گفته هایتان عشق نورزید بلکه با حقیقت اعمالتان دوست داشتن خود را منعکس کنید.”


سکس، عشق نیست! ما یاد گرفته ایم که دوست داشتن و برقراری رابطه جنسی مشابه هم هستند. اما این مطلب صحت ندارد. رابطه جنسی امری است برای تکمیل ازدواج های قرادادی و تنها زمانی زیباست که پا را فراتر از حد و مزر تعیین شده آن نگذاریم، در غیر اینصورت به امری نکوهیده تبدیل می شود.

رابطه جنسی پیش از ازدواج

برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج در اکثر موارد چیزی جز رنج و ناامیدی را برای طرفین به همراه ندارد. در تمام کتابهای آسمانی به گونه ای به این مطلب اشاره شده است که وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند روح و جسم آنها یکی می شود و برقراری رابطه جنسی نیز حسن ختامی برای نمایش منتهای این پیوند و انسجام است. زمانیکه دو نفر پس از برقراری رابطه جنسی ارتباط خود را با یکدیگر قطع می کنند درست مثل این است که جسم و روحشان را از وسط به دو نیم می کنند. به همین دلیل هم هست که نوجوانان و جوانان به افرادی که بدنشان را در اختیار آنها قرار میدهند وابسته شده و نسبت به آنها ضعیف و آسیب پذیر می شوند. به راحتی میتوان دریافت که سکس پیش از ازدواج منظر صبر و شکیبایی نیست، مهربان نبوده و از شما محافظت نمی کند و خلاصه در یک کلمه اصلا عشق نیست.

تشخیص عشق حقیقی

ما تنها زمانی می توانیم معنای عشق حقیقی را در یابیم که به آن رسیده و با تمام وجود آنرا حس کرده باشیم. اگر وارد یک رابطه شویم که تمام خصوصیات عشق حقیقی را داشته باشد و خودمان نیز احساس کنیم که تا پایان عمر تمایل به ادامه ارتباط را داریم بعد تازه آن موقع است که می توانیم بگوییم حقیقتاً “عاشق” هستیم. ۳ نشانه که می تواند ما را به سمت چنین احساسی راهنمایی کند به قرار زیر است:

ما باید…

۱) رفتارمان مطابق با فرامین الهی باشد.

۲) کاملا با خودمان صادق باشیم.

۳) توانایی درک تعهدی که با عشق به میان می آید را داشته باشیم.

  • ۹۷/۱۲/۱۵
  • ساناز دهقان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی